Wednesday, December 31, 2008

kuliah dah stat

salamz~~

yeah i know...
its the 1st day of semester.....but guess where i am???

AT home...

come to think of it, is it really necessary to come?? i bet lec pun nak cuti lagi. alang2 bukak sekolah nex wik. might as well take the week off.kuikuikui.....
alaaaaa....lagi satu hal blm settle. Barang utk projek belum beli lagi. im deadla kalo camni....wawawawa....

xpe2, still got time ni. Im not sitting at home doing nothing ni. I am damn buzy nih.!!!! seramnye nk balik UTM. OHHH NOOOOoo!!!!! apsalla faiz tu cepat sgt tnya bila nak jmpa Dr Fuad nii....AAhhhh pressure2!!



wasting time here
-ciou-

Friday, December 26, 2008

Permata SESat..... :)

salamz....

well...at first i didnt get a call about de toastmaster...but back then it was kind of relief!!! Guess it does not lasted that long.... :(
Then all of a sudden, all of my scholars friend started sending msg saying that En Hairul is looking for me!! terharu siot!! HAHAHAa....... immediately started thinking of a reason not 2 go. But who am i too reject????mcm bagus sgt jek. Im not that so called very good in public speaking esp in English n neither score 4.0 in academic. So why not take this chance and improved my English. Not that i have many choices.~~
So i just finished my Training at PERMATA Bangi on the 22/11/08 . Its only a 2 day programmed, but im too dem lazy to update my blog cause i have lots of things going on here..HEheheheheee.......
me and Amy (rumate )partnerku yg sporting. me n HauziKak Azuwa, En Azmi n me

too bad theres only 12 of us. including the juniors. But i guess thats the good thing cause En Azmi (fasi) really focused on each and every one of us. While the rest from UTM start on the 23rd.
At first i was kind of terrified, but after a while im getting the hang of it. *perasan2*......
most of the programme we just talk and talk until sakit anak tekak esp me. i have to scram until HE is satisfied!!OH GOD!!~~~ wonder what i look like!!! blushing like HELL by the time.lalalala.......
but im so glad i went here.....
Practice makes perfect!!keep it up...


NOW I JUST HAVE TO THINK WHAT IM GOING TODO WIF MY PROJECT
-ciou-

Thursday, December 18, 2008

still young~~ *_*

salamz~~

16 december 1986 i was born on this earth specifically at Hospital Tawakal- Gombak. yup..... turning 22 already haaa.. XD

alhamdulillah....i can eat, live, breathe, n have a normal healthy life until now. thats all i need. although my age increased every year, but i am who i am. menten young (perasan siot!)~~lalalaaa....

i dont think ive been a very good girl for the past year, and i hope i can b more "mature", responsible, x skip class n bla bla bla memandangkan this is my last semester of study in UTM TERcinta (harap2 x kantoi subjek ape2)......harap2 jgk dipanjangkan umur lagi. so theres more time to pray to ALLAH swt b4 i die. n get married n have children n granchild n dot dot dot .......(mls nk taip)

pray 4 me~~

**oPppsss..private photos**

Monday, December 15, 2008

~holiday at Perak~

salam~~

2 days ago i went to Tambun lost WOrld at perak. eventough its not as big as AFAMOSA at Melaka, but it was a dem HOT day~~seronok mandi-manda.huahua.....
kitorang ramai gak, kak ura, edi,kak wa, ami, kak mas, abg mat, kaksu,boy, mira n then my family. tp xde org nk amik gmba because semua org nk mandi n we dont want a mistake to repeat twice rite,haha..pasni kene beli cam sony waterprove plk~~~













kitorang stay at Heritage hotel kat Ipoh. malam tu , makn2 kat dalam jusco, looks like thats the only place to shop (no offence) hehe....pastu mlm tu sesat balik hotel, nampak funfair drop by kejap- punyala ramai orang~~nth apala org IPOh ni ramai2 buat kat situ.haha.....
pastu ajak mak aku masuk rumah hantu. x seram pun, tp buat2 seramla kan.....menjerit sampai heart attact ye!!wuwuw...... (sengaja)
ni namanya ALING, burung kat rumah kak Su.dia bg lepas....hbs terbang satu rumah..dah la burung ni suke posing. DAMN FUNNY laar.... oo yeah.....ni lagi satu kes~~

DO NOT EAT THIS CHOCOLATE!!
i repeat~~ ~~DONOT EAT~~
penuh dengan ulat bersarang inside this CHOC........EWWWWW
GROSSSSSSSSS............
my mum termakan sikt.awawewewwwwww..... padahal expired date is on 2009.. its GOTTA BE THE KILANG PROSES!!SHUT DOWn MAN!!AIyoooo

-daa-

Saturday, December 13, 2008

New Fon-SOny Ericsson T700~

salam....

i just bought myself a new fon tadi.
latest model : T700 sony Ericsson, 3G, 3.2 MP n basic...jeng3 RM 780.
Mesti suprised kan, murah gler...thats because i donot take bribe...lalala....dia offer macam2 jugak, memory card 2G, fon bluetooth.but i said, if u cut all that how much lar?? so tu yg dapat murah tu. tu pun setelah a few hours fikir2. termasuk hari semlam.HAHAHA>>> :D
not that im a big fan of new hp, but my old one, masuk air time g mandi kat gunung ledang aritu..wuwu....
thank GOD duit baru masuk...WOOhooo!!

new fon- RED KALER~
old fon- BLACK KALER~
new fon again : with goodie bag..hehehe....

tata titi tutu....
esok g Perak!!

Wednesday, December 10, 2008

Salam Aidiladha~

salam hari raya korban.

haritu aku balik kampung kat Jerantut sambt hari raye aidiladha.eheh, nak cerita ni al kisah Raya Haji.....8/12/2008 haritu tanda pengorbanan bagi seluruh umat Islam di dunia dengan bermulanya al-kisah Nabi Ismail yg bermimpi kena korbankan anaknya Nabi Ibrahim. tetapi, semua cubaan utk memenggal leher anaknya gagal.
Kemudian sebagai tebusan ganti nyawa Ismail telah diselamatkan itu, Allah memerintahkan Nabi Ibrahim menyembelih seekor kambing yang telah tersedia di sampingnya dan segera dipotong leher kambing itu oleh beliau dengan parang yang tumpul di leher puteranya Ismail itu. Dan inilah asal permulaan sunnah berqurban yang dilakukan oleh umat Islam pada tiap hari raya Aidiladha di seluruh pelosok dunia also known as Hari raya HAji.

eheh....lets all take a moment to njoy this video. :D

Tuesday, December 02, 2008

cute eih??hehehe..

oh man....i just realized, the results are out. but unfortunately, *embarrassed to said* i check today, so that mean. im too late. the last day to check was yesterday. ohhh man.
whatever, its not like the end of the world or anything.haha..this semester totally screw my result!! damn u. i mean me.hahaha....

o yeah...
i just found out this blog from someone.u've got to check this out. totally cute!!!
Well, for a start, it’s not A blogger, it’s TWO bloggers.

Secondly, meet the bloggers themselves.

Berry and Lemon.




I am not even kidding.

Go on, click on that link. It’s really their blogs. It’s the blog of the Ribena character, Berry, and his girlfriend, Lemon. Yes, the ones you see on TV. Yes, the ones that meet and fall in love by the lake and start running towards each other slow mo and a Bollywood song starts playing, “Haaaaa aaaa ... curi curi hai hai curi curi hai hai curi curi hai hai” I SWEAR TO GOD THAT’S HOW THE SONG GOES.

It’s really, really them! I’m telling you! It’s the purple round berry named, um, Berry and it’s the yellow Lemon with eyelashes! You remember how they ran towards each other and ta-dah Ribena Lemon?

YES EXACLY THAT’S THE ONE.

Can you believe they have blogs now? I mean I know they have eyes and hands, but who knew they had brains as well right? (JOKING I AM JOKING.) Damn funny to see fruits blog about their life la hahaha and aww they make such a sweet couple too! Oh I just realized I could have meant that literally.

Also, Berry is actually funny! Go check out their blogs ok and pester this Berry to update!!

Thursday, November 27, 2008

HOLIDAY!!!

while i still got time ni, ape slhnye tulis blog.huhuu...
well.....that day, 25/11 at 9am. i went thrue a mock interview with my own lecturer, En Amir, and Dr akmar (x ingat nama la..) it went great. awesome! excellent! but still, need to get my time right.haha..cause, sampai2 je Daus already out of the room. n then sempat lagi borak2 ngn daus eventhough i know im late n im next!!hahaaa..tolongla shima...
lama jugak aku kena hentam dengan lecturer, if im not mistaken nak dekat 20 minit jugakla. i dont know where i get that sense of humor from, asyik ketawa je. nasib baek boleh jawab dengan konfident! (perasan siot). but seriously last2 after the interview, kene puji..hehee...confident,good eng, nice flow, bla bla bla.....but thank god jugakla theres no technical question. kalau x, mati aku nk jawab.unlike Nana, first2 dia masuk En Amir terus tanya what is PLC??mau x cuak kat situ.huhuhu....

so after test tu i decided nk balik rumah. x bgtau parents pun nak balik, kunun nak buat suprise.
last2 gtau jugak sebab they think im not coming home yet, so they are ready packing to go to Terengganu ikut abah ade kerja kat sane jap. Siot!! i have to tell them. last2, all of them went MAD. they said im lying, but my niat is suci. i just want to make a suprise. Dem sIOt. sedey2.......

well im home now. need to make a plan to go for a holiday. make the BEST of it!!
gud day~

Tuesday, November 25, 2008

2morow

OMG
i just woke up!!!!
n 2morow got Mock interviewww.didnt even edit yet my resume.
aaaahhh.....cuak2..
lek3 Syim.

Monday, November 24, 2008

G GUnung LeDang~

ahhhhhh.............bestnyer bersantai pas pas exam cam ni. nothing to think. Actually the plan was to go dengan dak2 perempuan SEI. ntahla.....cam ramai plk xnak g. sebab semalm tu diorang dah kuar until midnight tgk movie. alasan : penat ngantok bla bla bla........xpela....wuwu....
yang penting im still going walaupun hanye 4 org. dah la perjalanan jauh around 2 hours gakla....yang silapnye sebab masuk simpang spg.renggam. sepatutnye straight je sampai ke tangkak, lagi senang ikut sane.xpe2 1st time.~hehehee..
cantik oooo..port kitorang.baekk punya!! hiking tinggi tu!!semput semua org. best gle, sejuk hati tgk pokok2 yg hijau. hilang segala stress...dari pagi kitorang bertolak
kul : 9am sampai sane kul 1 pm
bertolak balik : 4pm- 10 pm
n the weather is great. panas terik! col2 org kat skudai, cakap hujan lebat..hahaa...selama nih tertipu ngn cuaca kat JB. ahakz~
hurm.....malam tu nk dijadikan cerita, i am so damn tired, aku suh nana n elya gilir2 bawak kete. time elya bawak unfortunately terlanggar lubang dalam. until allignment, shaft, lower arm semua lari. teruk sangat yg if kitorang bawak lagi jauh sikit tayar tu akan cabut sendiri n we have to call MAA org yg angkut kereta tu..oohhhhh tidakkk!! total up : RM 2++ gak la.....wuwu....kering2...dah la hujung hujung bulan camni....oyeah....n not forgetting henfon cybershoot aku masuk air.....aaahhhhhhhhhhHHHH
k k ...esok de class degree ++.
need some beauty sleep.~
daa

Sunday, November 23, 2008

Bday Nana~~

21/nov haritu right afta final exam.....kitorng buat suprise kat NANA...
heppy bday nana!!
hamim siap datang bwk kek buat suprise lagi tau!!hehehe
pastu men boling


nana dah berubah......menjadi seorg wanita. (not yet a girl already a women)kehkehkeh...hepi 22 years old ! hepi2 sokmo~

Friday, November 21, 2008

bergumbira..~_~

remember when i said i dont have any plan??hahaaa.... turned out, minggu ni mmg byk plan, until terpaksa cancel some plan cause ada lg satu paper ma....mana boleh berpoya-poya sangat..
eseeehhh.......
petang tu kitorng ada class gathering main kayak! bukannye main kayak, main air....seriusly, basah kuyup, inside kayak tu pun penuh dengan ar.....cannot breathhh....ewww.....air kotor seh.....

ade je yang x datang join, but mostly datang, lagipun kelas kitorng ade professional kayak la...si hanis tu...tu yg semangat sikit tuh...pro kah??essseehh men....
Class dinner supposely malam tu, but ada a few problem, so kitorang buat meetingla about dinner ni, budget, how, when, game, venue...bla bla bla.....ingat xnak datang sebab nak studyla kunun..tapi Daus kate dia buat open sate pulak kat payung...orng nak belanja apa lagi..huhuuu..

keesokannye....
pagi from 10am until 12 am ade ASIMO datang (ala....yg robot Honda dlm iklan tu), but unfortunately tertidur pulak. kul 11 baru bgn.ingat nak tido sekejap je, sebab pagi tu mmg dah bgn dah...mmg pergi breakfast semuala.....tula.....last last sampai 11.45 dah habis dah. ASimo pun x keluar sampai sudah. Patutla, battery ASIMO only lasted for 1 hour. tu yang sekejap sangat tu. tapi robot lain bykla....bangga seh....semua dr FKE.huahua.......

cikgu!!
group aku...kene denda bina badan, tapi semua kering2...hancus2..
sedondon baju.kuang kuang kuang....
apsal wit????
dapat jugak tgk budak satu kelas.....bukannye selalu nih...
anyway...satu lagi paper nih.... caiyok3......rase cam panas pulak bdn nih......No no noo....i cannot be sick at a time like this. byk lagi plan ni!!! common2..
one more....one more.........
There was an error in this gadget