Sunday, April 08, 2012

Itulah Cinta....


salamz~~

rasa cam nak share satu blog ni sebab bes sgt.
about love.
sarange...






Adakah tapak tanganmu berkeringat, hatimu berdebar kencang dan suaramu tersekat di dadamu? Itu bukan Cinta, itu SUKA.

Adakah kamu tidak dapat melepaskan pandangan mata darinya? Itu bukan Cinta, itu NAFSU.

Adakah kamu menginginkannya kerana kamu tahu ia ada di sana? Itu bukan Cinta, itu KESEPIAN.

Adakah kamu mencintainya kerana itulah yang diinginkan semua orang? Itu bukan Cinta, itu KESETIAAN.

Adakah kamu tetap mengatakan kamu menyintainya kerana kamu tidak ingin melukai hatinya? Itu bukan Cinta, itu BELAS KASIHAN.

Adakah kamu menjadi miliknya kerana pandangan matanya membuat hatimu melompat? Itu bukan Cinta, itu TERGILA-GILA.

Adakah kamu memaafkan kesalahannya kerana kamu mengambil berat tentangnya? Itu bukan Cinta, itu PERSAHABATAN.

Adakah kamu mengatakan padanya bahawa setiap hari hanya dia yang kamu fikirkan? Itu bukan Cinta, itu DUSTA.

Adakah kamu rela memberikan semua perkara yang kamu senangi untuk kepentingan dirinya? Itu bukan Cinta, itu KEMURAHAN HATI.

Tetapi
Adakah kamu tetap bertahan kerana campuran antara kesakitan dan kegembiraan yang membutakan dan tak terfahami … menarikmu mendekati dan tetap bersamanya? ITULAH CINTA.

Apakah kamu menerima kesalahannya kerna itu bahagian dirinya dan siapa dirinya? Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu tertarik dengan orang lain tapi setia dengannya tanpa penyesalan? Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu menangis kerana kesakitannya walaupun saat itu dia kuat? ITULAH CINTA.

Adakah hatimu sakit dan hancur ketika dia bersedih? ITULAH CINTA.

Adakah hatimu gembira ketika dia berbahagia? ITULAH CINTA.

Adakah matanya melihat hatimu dan menyentuh jiwamu begitu mendalam sehingga menusuk? Yang demikian itulah namanya CINTA!

Monday, April 02, 2012

susah senang sama2..al fatihah...

salam...




kawan baek saya..
kuyah...
ayah dia baru meningal dunia jumaat lepas.!
when i heard the news.... i was shock!!
sedey sangat rasa.

terus pack my stuff n go back to KL, just to see how's shes doing..hmm
tapi smp2 je...dia cam ok je..family dia pon cam ok. xde nak nanges2 bagai..
mybe meredhai pemergian ayahnda...sebb sakit dah lama. kencing manis..
drp tgk kene seksa....lebih baik pergi menghadap ilahi..

pastu smp sana..dah lewat mlm. teros tido jela umah kun..sebb pagi2 sabtu tu nk kebumi pulak.
hm..pastu dah siap kebumi..kene tlg2 masak pulak utk tahlil..
ank sapo yg rajin sgt ni..heh..
dah dpt tolong2 pon dah rs hepi sgt.... i hope she n her family is doin well.

setiap yg hidup harus kembali ke tmpt asal..
dan di situla letaknya amal yg kta bt selama ni..




al fatihah utk arwah ..










There was an error in this gadget