Thursday, February 26, 2009

2.30 am......

salamz~~

Due to internet slowdown. breaking news, motionless picture and animation..... etc...huahua..
apa yang merepek nih..????

ok ok.....lets just say....I slept early and wake up early...
Early bird riser..... ngeeeeee :p
x bleh bla.....

I am now confused what to do.......Next week got 2 test~~~but my friend take all my notes to fotostat n havent returned it yet..!! mana kamoooo ni......haiissshhh.........semangat syial nk study..
bukan selalu.....
If talk about FYP, theres nothing I can do in my rum, coz my FYp only reactivated during office hour in the laboratory.... So i AM DEM freee.....at night...... :) wohhooo...... :)

Internet so bloody slow..... nak attached resume pun susah..bagaikan main tarik tali....ahakz~~~
So apalagi.....komplen dlm blog la..
ngeh ngeh....


chow

Monday, February 23, 2009

feel like singing~~lalalaaaa~~

salamz~~

Half of the day has been the most boring day everr~~~!!!
Just to make it worst....its raining!!!with nothing to eat........No FOOd..........No MOney~~
DEMMM!!!!

But......if I were to remember yesterday2~~~
hurmm lets see.....

Makan SECret RESipe.....(HAWA kempunan siot~~)


TGk GENG UPIN N IPIN :















ramai gilak orang kat TEBRAU....aaahhh...pening2.....
naseb sempat balik selebrate WIT Pulak.....

kat MY FRIEND :



aaaAAAHHHHHH...............budak ini sangat laparrr~~~
kriuk kriuk~~~

.................................

Seriously....not kidding.... this is the 1st time EVER!! my money is finished...only for this month la..
But the month hasnt finished yet!!

and I never.....
REPEAT..
EVER........

ASK money from my parentsss~~~
harusla puasa until the end of the month. But I want to go home. I just have enough to go home which is = RM 35........



Pressure betul la printer neh........its not exactly the appropriate TIME to Breakdown...
WHAT THE HECKKK~~~~
nak keluar duet baiki printer lagi kah????
banyak betul dugaan sem nih..
SABAr jala.........~~~~~
common2...SHIMA CAn~~~!!!!!



I want TO Go homeeee...~~~~
ngeeeeee~~~ ;(

Sunday, February 15, 2009

...MALAM PRA GRADUAD~~~not so worthed....oppssxxoxox......

salamz~~
Date :14 FEB 2009
Venue : Hotel Eden- The Zon Regency hotel
Time : 8pm

This picture taken time sampai kat Hotel. AAND WERE LAte!!! look at the time...gosh..its 9++pm. yela..mana taknya. bertolak pun pukul 8.30pm.....huahua.....
sampai2 je...hall dah blackout!!i mean.....no spotlight...tgh tgk montage yg tah ape2..
oppsss.........
















The FOOD????
lets just say......x kenyang la makan....huuu.....
Dia cam nak buat chinese style oo wat??wat???
  • FOUR KIND OF WARM & COLD COMBINATION
  • SWEET CORN & CRAB mEAT SOUP
  • Yang CHAW FRIED RICE
  • DEEP FRIED CHICKEN WITH LEMON SAUCE
  • STEAMED RED SNAPPER HONG KONG STYLE
  • MIXED VEGETABLES LOH HOON CHAI
  • CHILLED SEA COCONUT WITH ALMOND BEAN CURD

??????


gambar ngn cosmate jap....dak laki win the most gelojoh table.....!!! nganganga...gelojoh kah???
x perasan lak......huhu............


gambar ni jugak yang nmpk...-MALAM PRA GRADUAT 2009-....ingat ka graduan....rupanya graduat???huahua........

left : yanie, shima, wani, ez, nana






























LOL.....gmbr je lebih.......ngeh ngeh....

INI GENG KERETA MEREKA........

INI KAMI...NAIK JDC....NGEH NGEH......



Friday, February 13, 2009

another day~~

salamz~~

hurm......finally, my so called equipment have finally arrived~~ huh... lega dapat jugak wat my final year proejct. i cannot stand the hold up. N thank God jugak la I got the signal~~
wohooo~~~ !!!
iehh... cup2.... thats just the first stage~~aaaiiiyakk~~~ dont get too excited!!


hurm....... apa lagi yek?? harini besday TAM. ngeh3... my sister dah tua..
eyy u G STUDY LAA.........JGN ASYIK TDO JEK!!!
PREZENT??? TUNGU I BALIK NANTI K~~NGEK NGEK~~


hurm.....y so much hurm.??? kla....its getting late.
esok ada meeting ngn Dr fuad~~





-nite-

Wednesday, February 04, 2009

dedicated for future- husband- to- be :)

salamz~~~


I grab this article from a friend of mine, Miss Amalina. Like how it's been written, so i'd like to share with all of u out there. :))


Entah angin apa yang membuai hari ini, membuatkanku begitu berani untuk mencoretkan sesuatu untuk dirimu yang tidak pernah ku kenali. Aku sebenarnya tidak pernah berniat untuk memperkenalkan diri ku kepada sesiapa. Apatah lagi meluahkan sesuatu yang hanya ku khususkan buat mu sebelum tiba masanya.


Kehadiran seorang yang menuntut sesuatu yang ku jaga rapi selama ini semata-mata buat mu, itulah & ku, membuatkan aku tersedar dari lenaku yang panjang. Aku telah dididik ibu sejak kecil agar menjaga maruah dan mahkota diri ku kerana Allah telah menetapkannya untuk mu suatu hari
nanti. Kata ibu, “Tanggungjawab ibu bapa terhadap anak ialah menjaga dan mendidiknya sehingga seorang mengambil alih tanggungjawab itu dari kami.”, jadi kau telah wujud di dalam diri ku sejak dulu lagi.


Sepanjang umur ku ini, aku menutup pintu ku daripada mana-mana kerana aku tidak mahu mengenali lain selain mu, apatah lagi memahami mereka. Kerana itulah aku sedaya kudrat yang
lemah ini membatasi pergaulan ku dengan bukan mahram ku. Aku lebih bersifat ‘perumahan’ kerana rumah itu tempat yang terbaik buat seorang . kerana aku tidak mahu membelakangi mu. Aku menghalang diri ku daripada mengenali mana-mana


Aku sering sahaja berasa tidak selamat diperhatikan . Bukanlah aku bersangka buruk terhadap mereka, tetapi lebih baik aku berjaga-jaga kerana contoh banyak di depan mata. Apabila terpaksa berurusan dgn mereka, akan ku palingkan wajah ku daripada yang asyik merenung ku atau cuba menegur ku. Aku seboleh-bolehnya melarikan pandangan ku daripada ajnabi kerana pesan Saidatina Aisyah r.a. ” Sebaik-baik itu ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang.”


Aku tidak ingin dipandang cantik oleh . Biarlah aku hanya cantik di mata mu. Apa guna aku menjadi idaman ramai sedangkan aku hanya boleh menjadi milik mu seorang. Aku tidak berasa bangga menjadi rebutan bahkan, berasa terhina diperlakukan sebegitu, seolah-olah aku ini barang yang boleh dimiliki sesuka .


Aku juga tidak mahu menjadi punca kejatuhan seorang yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat ku berikan. Bagaimana akan ku jawab di hadapan Allah kelak, andai disoal. Adakah itu sumbangan ku kepada manusia selama hidup ini di muka bumi?


Kalau aku tidak ingin kau memandang lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandangan ku. Aku harus memperbaiki kelemahan dan menghias peribadi ku kerana itulah yang dituntut Allah. Kalau aku ingin yang baik menjadi suami ku, aku juga perlu menjadi yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan yang baik untuk yang baik?


Tidak ku nafikan sebagai remaja aku memiliki untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diri ku bahawa aku perlu menjaga itu kerana ia semata-mata untuk mu. Allah telah memuliakan seseorang yang bakal menjadi suami ku untuk menerima dan ku yang suci. Bukan yang menjadi lebihan yang lain. itu berhak mendapat kasih sayang yang tulen, bukan yang telah dibahagi-bahagikan.


Diri ku yang sememangnya lemah ini diuji Allah apabila seorang secara tidak sengaja mahu berkenalan dengan ku. Aku secara keras menolak, berbagai-bagai dalil ku kemukakan, tetapi dia tidak mahu mengalah. itu tidak hanya berhenti di situ, dia sentiasa menghubungi dan menganggu ku.
Aku berasa amat tidak tenteram, seolah-olah seluruh ku yang ceria
selama ini dirampas dari ku.


Aku tertanya-tanya, adakah aku berada di tebing kebinasaan? Aku beristighfar memohon keampunanNya. Aku juga berdoa’, agar Dia melindungi ku daripada sebarang kejahatan. Kehadirannya membuatkan aku sentiasa memikirkan mu. Kau
ku rasakan seolah-olah wujud bersama ku. Di mana sahaja ku berada, akal sedar ku membuat perhitungan dengan mu.


Ku tahu, yang melamar ku bukan diri mu. Malah aku yakin pada gerak , ‘woman intuition’ ku yang mengatakan itu bukan dirimu. Aku bukanlah
yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diri ku ini untuk memilih berlian sedangkan aku hanya sebutir pasir yang wujud di mana-mana.


Namun, aku juga punyai keinginan seperti lain dilamar yang bakal dinobat sebagai ahli syurga, memimpin ku ke arah tuju yang satu. Tidak perlu kau mempunyai wajah seindah Nabi Yusuf a.s. yang mampu mendebarkan jutaan ku, jua mu kali pertama, kita berpandangan. Itulah janji Allah. untuk membuat ku terpikat. Andainya kaulah jodoh ku yang telah tertulis di luh mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam


Akan tetapi selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu janganlah kau zahirkan itu kepada ku, kerana kau masih belum berhak untuk berbuat begitu. Juga jangan kau lampaui batasan yang telah ditetapkan syara’.


Aku takut perlakuan itu akan memberi impak yang tidak baik dalam kita kelak. Permintaan ku tidak banyak, cukuplah diri mu yang diinfaqkan seluruhnya pada mencari keredhaan Illahi. Aku akan berasa amat bertuah andai
dapat menjadi tiang seri atau sandaran perjuangan mu.


Bahkan aku amat bersyukur pada Illahi, kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juang mu, menghulurkan tangan ku untuk mu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu.


Akan ku kesat darah dari luka mu dengan tangan ku sendiri. Itu impian ku.Aku pasti berendam air mata darah andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu kepada ku. Bukan itu yang ku impikan. Cukuplah kau mencintai Allah dengan
sepenuh hatimu. Kerana dengan mencintai Allah, kau akan mencintai ku keranaNya. itu lebih abadi daripada insan biasa. Moga itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga.


Aku juga tidak ingin dilimpahi kemewahan dunia. Cukuplah dengan kesenangan yang telah diberikan ibu bapa ku dulu. Apa guna menimbun harta untuk kemudahan ku sekiranya harta itu akan membuat kau dan aku lupa tanggungjawab
mu. Aku tidak akan sekali-kali bahagia melihat mu begitu. Biarlah kita hidup di bawah jaminan Allah sepenuhnya. Itu lebih bermakna bagi ku.


Sunday, February 01, 2009

blood suckaaa~~~

salamz~~

Finally, i finished the book TWILIGHT. I made it in 6 freaking days while i'm at home nih~
My review of the book so far, erm....well not bad at all, but not what i expected.
I was looking for more thriller. Some part of the movies doesn't have in the book. The vampire- Edward Culen, he was getting on my nerves, eventough it's not me
but...but....he's really annoying....... keep asking what are u thinking right now? over n over again to the girl....HAHA.....
But i specifically like chapter 13. heheee...u'll see y, once u read it.
would i recommend the book to others? yeps... read it, then watch the movie. there's some part of the movie is actually better than the book, but there's also some parts of the book which is better than the movie. it's intriguing, and... entertaining. is it????

My sister just lied to me saying tht my bus is 9.30. So I woke up like damn early, and manage to hv time to wrote a POST for today...
woohhooo..~~~*being sarcastic*

The clouds and the Sun looking perfectly fine today, with a normal 32 degree.
I think i'll be going back to UTM now.
bubye home~
There was an error in this gadget